3 grunner til at blogger fortsatt er aktuelle
Det er mye snakk om sosiale medier i dag og det er ikke så rart, for plattformene har utviklet seg enormt mye innenfor de siste par årene, hvis ikke månedene, og dette betyr at de på mange måter konkurrerer med det formatet som en blogg tilbyr. Men selv om mange ser på denne konkurransen som at det ikke er aktuelt med blogger lenger, er det faktisk mange fordeler ved å ha en blogg i tillegg til den tilstedeværelsen man har på de sosiale plattformene som Instagram, Youtube eller TikTok. I denne artikkelen skal vis e på 3 forskjellige grunner til at dette er smart, sånn at du kan ta stilling til om det er noe som vil være bra for deg og det du ønsker å kunne tilby.
Lengere tekster og formater er fortsatt aktuelle
Alt på sosiale medier er bygget opp rundt det at vi ikke er der for å bruke mye tid på en ting, men får å få en kjapp introduksjon til noe, bli underholdt eller annet. Men noe som plattformer som https://www.toppblogg.no/ beviser er det fortsatt aktuelt med lengere formater og dette er det mange forskjellige grunner til.
- På en blogg får leseren mulighet til å fordype seg i stoffet på en helt annen måte.
- Du kan videreformidle mye mer kunnskap enn du kan på sosiale medier.
- Du har muligheten til å linke til annet relevant innhold, selge produkter eller tjene penger via affiliate-lenker på siden din.
Bloggen er den eneste plattformen du faktisk eier
Noe mange glemmer er at du ikke har noen form for eierskap når det kommer til profilene dine på de sosiale plattformene. Og med den manglende hjelpen mange opplever ved for eksempel hacking og andre problemer, blir det veldig tydelig at man trenger å ha en annen plattform som man selv eier, der man alltid kan komme i kontakt med de som følger deg eller de kundene man har.
Bloggen er rett og slett den eneste plattformen du selv eier når det kommer til kommunikasjonen og interaksjonen med de som følger deg – dette er noe du ikke på samme måte kan miste. Derfor er det verdt å investere i det og det å sende ut nyhetsbrev eller annet der du kan skape en enda dypere relasjon med dem er enda bedre, for da kan du kommunisere direkte med dem hvis det skulle bli problemer på de sosiale plattformene.
Du har mye større mulighet til å skreddersy opplevelsen
På de sosiale plattformene er det lite du kan gjøre i forhold til branding av profilen din, mens på hjemmesiden din har du all frihet i verden til å gjøre akkurat det du vil.
Layout, design, bilder, tekst – du bestemmer alt, noe som vil gi de som besøker siden din et mye bedre, og mer nyansert, inntrykk av deg. Dette er noe som gjør at det er enda enklere å bygge opp en relasjon med de som følger deg. Her kan du også